Würth Polska to lider w technice zamocowań i
dystrybucji produktów dla profesjonalistów. Jesteśmy nowoczesną firmą i wiarygodnym,
stabilnym pracodawcą. Würth Polska to część Grupy Würth, w skład której wchodzi ponad 400
firm w 80 krajach, które zatrudniają ponad 84 000 pracowników. Koncern prowadzi sprzedaż
wyłącznie firmom i osobom prowadzącym działalność gospodarczą.
Liczba pracowników
Liczba pracowników sprzedaży
Sklepy stacjonarne
Produktów dla profesjonalistów
Zasady, którymi się kierujemy
Nasza wizja
Stać się numerem 1 w oczach naszych klientów jako najlepszy zespół sprzedażowy.
Nasza misja
Sprzedając z pasją, inspirujemy naszych klientów.
Nasze wartości
Szacunek -
Traktujemy siebie nawzajem w sposób odpowiedzialny, z godnością,
uprzejmością i szacunkiem. Wspieramy różnorodność i promujemy otwartą
komunikację.
Uczciwość -
Wzajemne zaufanie, szczerość oraz rzetelność są podstawą naszej
codziennej
pracy i budowanych relacji
z kontrahentami i współpracownikami.
Wdzięczność - "Dziękuję" to dla
nas najważniejsze słowo. Świadczy ono o
szacunku i uznaniu dla osiągnięć i pracy naszych pracowników oraz
zaufaniu,
jakim obdarzają nas nasi klienci.
Zaufanie - Im większy osiągamy
sukces, tym większą mamy swobodę działania.
WÜRTH POLSKA TO
WÜRTH POLSKA TO
Jakość
Z pasją walczymy o sukces. Konsekwentnie wspieramy działania, które
przyniosły sukces i próbujemy coraz to nowszych rozwiązań. Dążymy do perfekcji w każdej
dziedzinie naszej aktywności.
Ludzie
Nasze atuty to optymizm, dynamizm i siła płynąca z pewności siebie.
Słowo, które uważamy za najważniejsze w pracy z ludźmi to DZIĘKUJĘ.
Partnerstwo w biznesie
Współpracujemy w atmosferze wzajemnego szacunku i zrozumienia,
kierując się szczerością i rzetelnością we wszystkim, co robimy.
OBSZAR DZIAŁANIA
OBSZAR DZIAŁANIA
Serwisy motoryzacyjne
Koncepcja obsługi serwisowej,
prace blacharskie, klejenie szyb, klimatyzacja, kompletna
obsługa serwisowa nowych i używanych aut, wyposażenie warsztatu,
diagnostyka samochodowa i badanie jakości spalin
Innowacyjne systemy produktów,
indywidualne rozwiązania i szeroki zakres usług serwisowych w
zakresie rzemiosła stolarskiego
Utrzymanie ruchu
Narzędzia ręczne, produkty z
branży chemii budowlanej i elementy opisane w normach (np. w
normach DIN)
Konstrukcje metalowe
System magazynowania ORSY®,
opatentowane samowiercące śruby pias®, bezkompromisowa gwarancja
satysfakcji ZEBRA®, oprogramowanie do kalkulacji ilości kołków i
bolców
Dekarstwo / Konstrukcje drewniane
Akcesoria dachowe, elementy
łączące do konstrukcji drewnianych, elektronarzędzia, ASSY®
śruby do konstrukcji drewnianych, optymalne zarządzanie
magazynem z systemem ORSY
Elektryka / Produkcja szaf sterowniczych
Produkty dla branży elektrycznej,
budowy rozdzielni, fotowoltaiki i ochrony pożarowej
Wykończenia wnętrz / fasady
Produkty do prac wykończeniowych i
systemów fasadowych
Naprawa i sprzedaż pojazdów użytkowych
Nowoczesne systemy magazynowe i
systemy zarządzania, innowacyjne produkty oraz zintegrowana z
nimi oferta serwisowa skrojone są na miarę specyficznych wymagań
parków maszynowych i warsztatów
Hotelarstwo / Przemysł spożywczy
Produkty chemiczno-techniczne z
certyfikatem NSF (National Sanitation Foundation) oraz narzędzia
wykonane ze stali szlachetnej
Instalacje sanitarne, grzewcze i klimatyzacyjne
Produkty do instalacji
sanitarnych, grzewczych, klimatyzacji i wykorzystania energii
słonecznej
Rolnictwo / Ogrodnictwo / Architektura krajobrazu
Odpowiednia odzież, narzędzia oraz
środki ochrony osobiste potrzebne do codziennej pracy
urodził się 20 kwietnia 1935 roku w Öringen. W roku 1949 podjął pracę w firmie założonej
przez swojego ojca.
W roku 1952 pomyślnie zdał egzamin w Izbie Przemysłowo-Handlowej w tematyce sprzedaży
hurtowej oraz detalicznej. Po wczesnej i niespodziewanej śmierci ojca w roku 1954, 19-letni
wówczas Reinhold Würth przejął zarządzanie przedsiębiorstwem.
W kolejnych dekadach rozwinął małą, dwuosobową firmę handlową w międzynarodowy
koncern.Dzisiaj Würth Group składa się z ponad 400 firm handlowych w 80 krajach, uzyskując w
roku 2021 rekordowy poziom wartości sprzedaży - 17.1 mld euro.
Würth to relacje
Reinhold Würth od samego początku kształtował kulturę korporacyjną opartą na fundamentalnych
wartościach, takich jak optymizm, dynamizm, szacunek dla pracowników i ich osiągnięć oraz
aktywne zaangażowanie na rzecz klientów, która jest kluczowym motorem sukcesu rodzinnej
firmy.
Reinhold Würth to namiętny kolekcjoner sztuki i oddany mistrz kultury
Zakup pierwszego obrazu, pędzla Emila Nolde z lat 60-tych zapoczątkował jego pasję
kolekcjonerską czyniąc go tym samym jednym z największych mecenasów sztuki naszych czasów.
Jego najwyższym priorytetem zawsze było dzielenie się inspiracjami ze sztuki, muzyki i
literatury ze swoimi pracownikami i ogółem społeczeństwa. Jego kolekcja zawiera ponad 18 000
dzieł sztuki z ponad 500 lat historii sztuki. Jego działalność, jako wybitnego
przedsiębiorcy oraz znaczącego mecenasa sztuki światowej, doceniona została niezliczonymi
wyróżnieniami oraz członkostwem w wielu prestiżowych instytucjach.
Mecenas sztuki
W regionie Hohenlohe znajduje się 5 muzeów z bezpłatnym wstępem dla publiczności, które
służą jako sale prezentacyjne dla kolekcji sztuki Würth, którą prof. Reinhold Würth budował
od 50 lat. W naszych własnych obiektach, takich jak Kulturhaus Würth z biblioteką Frau Holle
i FORUM CARMEN WÜRTH, odbywają się różnorodne imprezy. W FORUM CARMEN WÜRTH mieści się
również Filharmonia Würth, która została założona przez Reinholda Würtha w 2017 roku.
Zaangażowanie społeczne i kulturalne zawsze było integralną częścią kultury korporacyjnej w
Grupie Würth, której działania koncentrują się na obszarach sztuki, kultury, edukacji,
sportu i spraw społecznych. W Würth Polska wiemy, jak ważne są odpowiednie narzędzia do
rozwoju pasji i umiejętności, dlatego chętnie angażujemy się w inicjatywy, mające na celu
popularyzację zawodów rzemieślniczych.
NASZA HISTORIA
NASZA HISTORIA
1990ZAŁOŻENIE FIRMY WÜRTH W POLSCE
4 kwietnia 1990 został podpisany akt notarialny, a pół roku później – dokładnie 4
października 1990 nastąpiło uroczyste otwarcie firmy Würth w Polsce, w którym udział wziął
sam profesor Reinhold Würth.Polska była 16 krajem europejskim, który oferował produkty
marki. W tym czasie firma zatrudniała 6 osób, w tym dwóch sprzedawców.
PIERWSZA SIEDZIBA WÜRTH W POLSCE
Siedziba firmy, a zarazem salon sprzedaży, znajdowała się przy ulicy Wolskiej w Warszawie.
Już wtedy, w ofercie można było znaleźć „ówczesny hit w branży” śruby samowkręcające się,
które mogły przebić blachę o grubości 18 mm bez wstępnego wiercenia. Prowadzona była
sprzedaż hurtowa oraz zaopatrzenie zakładów.
1992WÜRTH POLSKA PIERWSZY RAZ POJAWIA SIĘ NA TARGACH MOTORYZACYJNYCH
Rok 1992 to czas szybkiego rozwoju. 22 zatrudnionych osób, w tym 12 przedstawicieli
handlowych w terenie i trzykrotnie wyższe obroty w stosunku do ubiegłego roku.
Potwierdzeniem dalszego rozwoju był udział w targach motoryzacyjnych zorganizowanych w
Poznaniu.
19955 LAT NA POLSKIM RYNKU
1995 to szczególny rok dla historii firmy, bowiem wtedy Grupa Würth świętuje 50 lat obecności
na rynku, natomiast polska filia obchodzi 5-lecie istnienia. W tym czasie z firmy
zatrudniającej zaledwie 6 osób Würth Polska przekształciła się w średniej wielkości
przedsiębiorstwo z 80 pracownikami. Przedstawiciela handlowego oferującego produkty marki
Würth znaleźć można było w takich miastach, jak: Poznań, Gdańsk, Katowice, Lublin, Łódź czy
Białystok.
JESTEŚMY NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH MOTORYZACJI
Wraz z rosnącą ofertą produktową marka Würth jest stałym bywalcem na targach branżowych.
Stoisko z asortymentem i materiałami informacyjnymi znalazło się również na międzynarodowych
targach motoryzacji '95.
6 PUNKTÓW INFORMACYJNYCH NA TERENIE KRAJU
Zanim powstała sieć sklepów stacjonarnych, w kilku miastach w Polsce funkcjonowały punkty
informacyjne, które pełniły rolę regionalnych biur obsługi klienta. Bydgoszcz to miasto, w
którym znalazł się punkt informacyjny Würth Polska otwarty pod koniec roku. Tym samym był to
już 6 taki punkt otwarty na terenie kraju, po Warszawie, Poznaniu, Siemianowicach Śląskich,
Przemyślu i Gdańsku.
1996100 PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH
W ciągu 6 lat od startu działalności liczba przedstawicieli handlowych wrosła z 2 do aż 100
osób. Od samego początku działalności w planach było zatrudnienie od 200 do 300 osób.
DNI OTWARTE DLA KLIENTÓW
Cyklicznie spotkania dla klientów cieszyły się niesłabnącą popularnością. Był to dobry moment
do przedstawienia nowości w ofercie oraz zaciekawienia klientów innowacyjnymi rozwiązaniami.
Poza wyjątkową atmosferą, na uczestników wydarzenia czekały nagrody oraz atrakcyjne
promocje.
1998PIERWSZY SYSTEM ORSY
ORSY oznacza „porządek i system”, czyli przemyślane systemy magazynowania, przechowywania i
dozowania. Wprowadzenie systemu ORSY oznaczało wzbogacenie oferty o wyjątkowe rozwiązania
dedykowane wielu branżom.
NOWA SIEDZIBA FIRMY
Minęło zaledwie 8 lat od otwarcia firmy w Polsce, a już prosperuje ona jako średnie
przedsiębiorstwo ze sporym działem sprzedaży i siecią punktów informacyjnych w całym kraju.
Dlatego nadszedł czas na zmianę adresu siedziby głównej z ul. Wolskiej na ulicę Płochocińską
33 w Warszawie.
OTWARCIE NOWEGO MAGAZYNU W SIEDZIBIE FIRMY
Nowa siedziba oznacza również nowy i nowoczesny magazyn. Stały rozwój firmy sprawił, że w
przeciągu 10 lat był dwukrotnie powiększany by sprostać wyzwaniom logistycznym jakie czekały
przedsiębiorstwo w kolejnych latach.
POŁĄCZENIE WÜRTH POLSKA + WÜRTH METAL
W roku 1995 w Katowicach założona zostaje kolejna firma pod nazwą Würth Metal. Podczas gdy
firma Würth Polska skupiała się głównie na obsłudze klientów związanych z branżą
motoryzacyjną, Würth Metal miał być to odpowiedzią na stale rosnące potrzeby branży
przemysłowej. 3 lata później następuje połączenie obu przedsiębiorstw.
2000CYKL DNI OTWARTYCH DLA KLIENTÓW Z WARSZTATAMI PRAKTYCZNYMI.
Würth Polska startuje ze szkoleniami technicznym dla swoich klientów. Oprócz poznania
praktycznych zastosowań produktów firmy, uczestnicy mogą otrzymać certyfikaty potwierdzające
odbycie szkoleń, a przede wszystkim wzbogacić swoją wiedzę z zakresu zastosowań rozwiązań,
które oferuje Würth.
200220 000 KUPUJĄCYCH KLIENTÓW
Firma staje się coraz bardziej znana na polskim rynku. Klienci doceniają jakość naszych
produktów a dzięki fachowemu doradztwu technicznemu naszych przedstawicieli handlowych w
roku 2002 przekraczamy liczbę 20 000 aktywnych klientów, którzy dokonali w tym roku zakupów.
2005Rok 2005
PRZEKROCZYLIŚMY 100 MLN ZŁOTYCH SPRZEDAŻY
Od 15 lat nie zwalniamy tempa. Rosnąca liczba przedstawicieli handlowych oraz podział
pracowników na specjalizacje według branż pozwoliły firmie sprostać stale rosnącym
wymaganiom klientów. Już nie wystarczyła wyłącznie wiedza o produkcie, nasi pracownicy
pełnili funkcję doradców, którzy proponowali optymalne rozwiązania i produkty dopasowane do
potrzeb.
WPROWADZENIE DOSTAW BEZPOŚREDNICH Z CENTRALI W NIEMCZECH
Rosnąca liczba zamówień od klientów oraz stale powiększający się asortyment spowodował, że
nieodłącznym elementem rozwoju firmy w Polsce stały się dostawy bezpośrednio z magazynu
centralnego w Niemczech. Ta z pozoru niewielka zmiana sprawiła, że skrócił się czas
oczekiwania na przesyłki. Dzięki temu możliwa była obsługa większej liczby klientów przy
jednoczesnym zachowaniu szybkiego czasu realizacji zamówienia.
2006PIERWSZY SKLEP STACJONARNY
Pierwszy sklep Würth Polska, pełniący również funkcję centrum szkoleniowego został otwarty w
2006 roku w Warszawie. Wcześniej sprzedaż była prowadzona wyłącznie przez przedstawicieli
handlowych. Od tego momentu sieć sukcesywnie zwiększała swoją obecność na polskim rynku. W
imprezie otwarcia punktu handlowego wzięło udział nie tylko wielu klientów ale również
przedstawiciele prasy branżowej.
2012WDROŻENIE SYSTEMU SAP
Duże przedsiębiorstwo potrzebuje znacznie większej uwagi. Pojawia się wiele nowych procesów a
obecne muszą zostać usprawnione. Rok 2012 to wielkie zmiany systemowe w całej Grupie Wurth.
Polska jako jeden z pierwszych krajów podejmuje szybką decyzję o wdrożeniu systemu SAP.
Dzięki tej decyzji mogliśmy jako jeden z pierwszych krajów czerpać korzyści z cyfrowej
transformacji przedsiębiorstwa.
2013NOWA STRATEGIA FIRMY "WÜRTH 2.0"
Pomimo nieustannych wzrostów, wciąż widzimy duży potencjał rynku. Wiemy, że dotychczasowe
metody już nie wystarczają, by uzyskiwać przewagi konkurencyjne. W roku 2013 podczas
konferencji firmowej ogłoszona zostaje nowa strategia firmy, która stawia na rozwój
produktów i serwisów.
URUCHOMIENIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Transformacja cyfrowa to nie tylko zmiana systemów wewnętrznych firmy. Stawiając na rozwój
chcieliśmy dać naszym klientom łatwy sposób składania zamówień. Nie udałoby się to bez
uruchomienia sklepu internetowego. Ta zaawansowana platforma sprzedaży B2B daje szerokie
możliwości dla klientów, którzy potrzebują rozwiązań skrojonych na miarę XXI wieku.
2015NOWA SIEDZIBA FIRMY
Dynamiczny rozwój wymaga odpowiedniej infrastruktury i zaplecza magazynowego, stąd decyzja o
nowej siedzibie firmy. Od tej pory centrala Würth Polska mieści się przy ul. Posag 7 Panien
1, w dzielnicy Ursus w Warszawie, na terenie nowo wybudowanego kompleksu biurowego. W nowej
lokalizacji firma dysponuje nowoczesnym centrum logistycznym o powierzchni niemal 5000m kw.,
które zapewnia większą przepustowość i tym samym szybszą realizację większej liczby
zamówień.
OBCHODY 25-LECIA FIRMY W POLSCE
25 lat działalności na polskim rynku świętowane było hucznie. Zorganizowana 2 października
gala jubileuszowa odbyła się w nowej siedzibie firmy, w hali magazynowej. Obchody były
okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć oraz podziękowania pracownikom za ostatnie
lata pracy.
CYFROWA TRANSFORMACJA I URUCHOMIENIE NOWEJ APLIKACJI SPEEDYTOUCH DLA DZIAŁU
SPRZEDAŻY
Coraz większa liczba klientów sprawiła, a tym samym ich zamówień wymagała nowych wdrożeń i
rozwiązań technologicznych. Dlatego też wszyscy przedstawiciele handlowi zostali wyposażeni
w mobilny system SpeedyTouch na urządzeniach iPad, co w znaczącym stopniu ułatwiło bieżącą
obsługę klientów.
2016PRZEKROCZYLIŚMY 200 MLN ZŁOTYCH SPRZEDAŻY
W zeszłym roku obchodziliśmy jubileusz 25-lecia a końcówka roku 2016 to kolejny powód do
świętowania. Firma przekroczyła 200 mln złotych sprzedaży. Ten wynik nie byłby możliwy gdyby
nie cyfrowa transformacja przedsiębiorstwa oraz konsekwentna realizacja nowej strategii.
2017PONAD 100 000 PRODUKTÓW DOSTĘPNYCH W OFERCIE
Od 75 lat grupa Würth powiększa swoje portfolio produktowe, tak by każdy klient znalazł to,
czego potrzebuje do rozwoju swojego biznesu. Nasza oferta to ponad 100 000 produktów.
Znajdują się w niej zarówno narzędzia ręczne, elektronarzędzia, chemia techniczna, odzież
BHP, jak i cała gama różnego rodzaju elementów złącznych i wiele innych produktów
niezbędnych w codziennej pracy każdego specjalisty.
START APLIKACJI MOBILNEJ DLA KLIENTÓW
Cyfrowa transformacja firmy cały czas trwa. Świat rozwija się coraz dynamiczniej, a nasza
firma chce aby każdy klient mógł składać zamówienia w dowolnej dla niego formie. Mobilna
aplikacja Würth pozwala na dostęp do 100 000 produktów z dowolnego miejsca i w dogodnym dla
każdego momencie.
2018OTWIERAMY 30 SKLEP STACJONARNY
Pierwszy sklep w Toruniu to zarazem 30 placówka firmowa Würth Polska na terenie kraju. Rozwój
sklepów specjalistycznych ma na celu zapewnienie klientom odpowiedniego komfortu zakupów i
bliskości ich miejsca pracy.
NAJWIĘKSZY SKLEP WÜRTH W POLSCE
Sieć sklepów stacjonarnych firmy Würth Polska wciąż rośnie. Najnowszy sklep, otwarty przy ul.
Puławskiej w Warszawie, pobił rekord powierzchni, przekraczając 300 mkw. Rozwojowi firmy
przyświeca hasło „Blisko. Bliżej. Würth!”. Dlatego oprócz zaangażowania w sprzedaż
internetową, firma inwestuje w rozwój miejsc, w których można zapoznać się z jej ofertą i
nabyć produkty Würth Polska.
2020POWIĘKSZAMY POWIERZCHNIĘ MAGAZYNOWĄ
Nasza firma rośnie pod każdym względem i tak wraz z nadejściem nowego roku ruszamy z
przygotowaniem dodatkowej powierzchni magazynowej wraz z przestrzenią szkoleniową. W efekcie
całkowita przestrzeń, jaką będziemy zajmować w Diamond Business Park to ponad 11 000 mkw.
Wiele kanałów sprzedaży wymaga od nas odpowiedniego zaplecza logistycznego, a dzięki nowej
powierzchni magazynowej będziemy mogli utrzymać wysoki poziom obsługi naszych klientów i
stale zwiększać efektywność.
2021OTWORZYLIŚMY 40. SKLEP STACJONARNY
We wrześniu w Tychach miało miejsce wyjątkowe wydarzenie – oficjalne otwarcie 40. sklepu
stacjonarnego w Polsce. Uroczystego przecięcia wstęgi dokonał nasz Zarząd oraz dyrektor
Centrum Obsługi Klientów i Oddziałów
Regionalnych. Nie zabrakło również naszych pracowników, klientów, a także symbolicznego
tortu. Otwarcie sklepu połączone było z Dniami Otwartymi, a całość uświetniły liczne
atrakcje oraz konkursy dla klientów.
2022ORSYmat®
Stawiamy na dalszy rozwój naszej oferty systemów i wprowadzamy na rynek ORSYmat®,
czyli
system regałowy, który zapewnia optymalne składowanie i dostarczanie materiałów. Nasze
automaty vendingowe są dostępne w różnych modelach do zautomatyzowanego dostarczania
materiałów i w pełni automatyczną funkcją ponownego zamawiania.
Informacje prawne
Nasza firma zobowiązuje się do przestrzegania przepisów i wymogów prawa we wszystkich
podejmowanych przez nas działaniach. Tu znajdziesz zasady i warunki korzystania z witryny
internetowej spółki, obowiązujące warunki sprzedaży i współpracy z naszymi panterami
biznesowymi oraz regulaminy.