Witamy w Würth Polska Tylko dla firm

Katalogi elektroniczne

Aplikacja mobilna

Kliknij i odbierz w sklepie

e-Faktura

Infolinia +48 22 510 20 10

Ponad 125 000 produktów

Grupa Würth świętuje jubileusz 75 lat na rynku

Sklep z narzędziami śrubowymi Adolf Würth został wpisany do rejestru handlowego w Künzelsau 16 lipca 1945 r. Ta data wyznacza początek globalnego przedsiębiorstwa. Obecnie 400 spółek Grupy działa w 80 krajach na całym świecie, a dziś Grupa Grupa Würth z siedzibą w Künzelsau w Badenii-Wirtembergii jest światowym liderem w sprzedaży materiałów montażowych i mocujących.

Chciał być niezależny. Chciał zarabiać na życie dla swojej rodziny. W czerwcu 1945 roku, pod koniec II wojny światowej, Adolf Würth zdecydował o założeniu hurtowni śrub. Dziś Grupa z siedzibą w Künzelsau w Badenii-Wirtembergii jest światowym liderem w sprzedaży materiałów montażowych i mocujących.

Obserwacja i kształtowanie rozwoju Grupy Würth przez ponad 70 lat napełnia mnie i moją żonę wdzięcznością, ponieważ możemy spojrzeć na spełnione życie. A przede wszystkim na ponad 78 000 bezpiecznych miejsc pracy stworzonych w tym czasie.

Prof. dr h. do. mult. Reinhold Würth

Wola wyznacza cel

Dzięki pewności siebie i wytrwałości Adolf Würth osiągnął swój cel, mimo iż w strefach okupacyjnych nie było łatwo. Pierwsze pomieszczenie jego hurtowni zlokalizowane było na powierzchni 170 metrów kwadratowych w oficynie Schlossmühle (młyna zamkowego) w Künzelsau.

Na drodze do sukcesu

Pierwsze śruby przewożono pożyczonym wozem zaprzężonym w woły. Dziś 90 ciężarówek, 2250 palet, 49 000 paczek i 750 ton zamówionych towarów codziennie opuszcza obszar załadunku Adolf Würth GmbH & Co tylko dla klientów w Niemczech.

Pierwsza podróż sprzedażowa zabrała Reinholda Würtha do Düsseldorfu w 1951 roku. Wrócił ze sprzedażą na poziomie około 2000 marek niemieckich. Jego ojciec nie zareagował entuzjastycznie na taki wynik, ale za zamkniętymi drzwiami powiedział do swojej żony Almy: „Całkiem nieźle. Wygląda na to, że ten mały włóczęga zrobił dobry interes!” Te słowa matka przekazała Reinholdowi Würthowi dopiero po jakimś czasie.

Pięć lat praktyki u mojego ojca było dla mnie bardzo cenne. Mówi dzisiaj Reinhold Würth o krótkim czasie spędzonym z ojcem. W 1954 roku nieoczekiwanie zmarł Adolf Würth. W wieku zaledwie 19 lat Reinhold Würth przejął dwuosobową firmę.

W 1962 roku Reinhold Würth założył pierwszą firmę poza Niemcami, w Holandii. Obecnie ponad 400 firm w ponad 80 krajach należy do rodziny Würth. „Trzeba patrzeć ponad górę i za następny zakręt” - to zawsze było mottem Reinholda Würtha.

Kolejnym kamieniem milowym w historii firmy było podzielenie Grupy na dywizje Metal, Auto, Drewno i Budownictwo. Poszukiwanie rozwiązań, dostrzeganie możliwości, odważne posuwanie się naprzód przy ocenie i podejmowaniu ryzyka było maksymą obu Würthów. Dziś nadal determinuje decyzje przedsiębiorców.

Świętowanie rocznic jest częścią naszej kultury korporacyjnej. W zeszłym roku mój ojciec obchodził 70. rocznicę pracy. W tym roku obchodzimy jego 85. urodziny i 75-lecie istnienia firmy. Ta ciągłość tworzy zaufanie. 3,7 miliona naszych klientów na całym świecie ufa Würth jako niezawodnemu partnerowi, a ponad 78 000 naszych pracowników ufa Würth jako pracodawcy. Jesteśmy za to bardzo wdzięczni

Bettina Würth, Przewodnicząca Rady Doradczej Grupy Würth

Koniec wojny i lata odbudowy pozostawiły głębokie piętno. Nie poddawanie się, wytrwałość, stawianie sobie konkretnych celów i wizjonerskie myślenie wyznaczają osobowość Reinholda Würtha, a tym samym charakter firmy. Przekazanie tej postawy dalej ma dla niego duże znaczenie.

Zmiana jako tradycja sukcesu i świetlana przyszłość

W 2019 Grupa jako całość osiągnęła nowy rekord sprzedaży w wysokości 14,3 miliarda euro i aż 78 000 pracowników na całym świecie przyczyniło się do tego sukcesu.

To niesamowita historia sukcesu. Przekształcenie małej hurtowni śrub w światowego lidera w tak krótkim czasie jest czymś, co wciąż nas zadziwia i napełnia pokorą.

Norbert Heckmann, Prezes Zarządu Adolf Würth GmbH & Co. KG.

Od sprzedaży bezpośredniej do strategii wielokanałowej

Partnerstwo między Würth i ponad 3,7 milionami klientów jest niezwykle silne. Bezpośredni kontakt jest decydującym czynnikiem dla pełnej zaufania współpracy. Dlatego około pięćdziesiąt procent pracowników Würth pracuje w dziale sprzedaży, czyli 33 000 na całym świecie. Produkty Würth mają dokładnie to, czego potrzebują klienci, ponieważ bezpośredni wpływ na rozwój nowych produktów ma cenne doświadczenie zdobyte w warsztatach i na placach budowy. Marka dystrybutora staje się marką producenta.

Würth myśli o przyszłości i jest niezawodnym partnerem dla handlu i przemysłu. Potencjał strategii wielokanałowej stał się oczywisty w warunkach pandemii koronawirusa. Wszystkie dostępne kanały zostały wykorzystane, by zaopatrywać klientów w towary pomimo ograniczeń w kontaktach. To pokazuje, że właściwą decyzja było było przyspieszenie cyfryzacji procesów i stworzenie ponad 2000 sklepów w ciągu ostatnich lat.

Silny zestaw wartości nie musi obawiać się zmian

Kultura korporacyjna odgrywa ważną rolę w firmie Würth. To wszechogarniająca struktura. W tym roku firma na własne oczy przekonała się, jak ważne są takie wartości, jak niezawodność, przewidywalność i uczciwość. Te wartości, często postrzegane jako wartości tradycyjne, zapewniły spójność, która do tej prowadzi firmę, również w czasie obecnego kryzysu gospodarczego.

Adolf Würth GmbH & Co. KG jest okrętem flagowym Grupy. Dynamiczna wymiana między firmą macierzystą a jej spółkami zależnymi jest niezwykła. To prawie naturalne zjawisko.

Robert Friedmann, Prezes Zarządu Centralnego Grupy Würth

Sztuka i kultura jako element łączący

Muzyka zawsze była ważna dla rodziny Würth. Alma Würth grała bardzo dobrze na harmonii, Reinhold nauczył się grać na skrzypcach, a rodzina spotykała się z przyjaciółmi, by wspólnie śpiewać. W 1941 roku Reinhold Würth towarzyszył rodzicom w podróży służbowej do Wiednia. We wczesnych latach 70. Reinhold Würth odkrył swoją pasję do sztuk wizualnych i zaczął kolekcjonować sztukę.

Sztuka niesamowicie wzbogaca twoje życie. Przekazuje co jest jeszcze możliwe mówi prof. Dr hab. do. mult. Reinhold Würth.

Obecnie kolekcja Würth obejmuje ponad 18 300 obrazów i rzeźb z okresu około 500 lat. Jednak przedsiębiorca nie zachowywał dzieł sztuki tylko dla siebie. Otworzył muzea i galerie w 1991 roku, otwierając tym samym okno na sztukę także dla swoich pracowników. Każdego roku około 500 000 ludzi odwiedza obecnie 15 obiektów a w Europie. Od czasu do czasu pojedyncze eksponaty lub nawet pełne wystawy kolekcji Würth podróżują po świecie. W 2020 roku swoje podwoje otworzyło Muzeum Würth 2. Znaleźć tam można stały wybór prac z kolekcji Würth. Muzeum zostało zaprojektowane przez Davida Chipperfielda Architects i jest częścią Forum Carmen Würth w Künzelsau. W oficynie muzeum znajdują się również sale konferencyjne dla 700 osób. Od 2017 roku Carmen Würth Forum jest również siedzibą orkiestry Würth Philharmoniker i mieści dwie sale, w których organizowane są kompleksowe wydarzenia kulturalne. Niezliczone akcje sponsorskie w dziedzinie sztuki, muzyki i literatury dopełniają ogromne zaangażowanie kulturalne rodziny Würth.

Sztuka wzbogaca

Zajmowanie się sztuką niesamowicie wzbogaciło moje życie - mówi Reinhold Würth. - Często pokazywała mi, co jeszcze jest możliwe na tym świecie. Ta firma byłaby martwa, gdyby była statyczna - głosi głębokie przekonanie Reinhold Würth. - Tak naprawdę trzeba ją co tydzień wymyślać na nowo, bez wyrywania jej korzeni i zapomnienia o jej historii.

prof. Dr hab. do. mult. Reinhold Würth